fredag 30 januari 2009

Si så där ja!
Nu är jag i Danmark och hälsar på. Vi åkte hemifrån Saltsjö-Boo kl. 11³º torsdag middag och kom fram till min kusin Åse och Hans nere i Vojens kl. 21ºº på kvällen. Allt flöt på bra och vägarna var fina.
Idag var vi först och hälsade på Karna. Därefter åkte vi runt i Skrydstrup och tittade innan vi åkte till kyrkogården med ett par små blommor till farmors grav. Sedan åkte vi till Vejen för att hälsa på faster "Kis". Vi visste att Faster Ingrid skulle komma dit också men inte att min kusin Ulla också skulle vara där. Även Flemings son Jonas med flickvännen Ditte var där. Alla mådde bra!
Nu är vi tillbaka i Vojens. Ikväll kommer min kusin Kamma och Edmund på middag. Vi ska få dansk hönssoppa med mjölbullar och frikadeller och alla dess tillbehör. MUMS!!!
Imorgon åker vi ner till Neumünster och äter några currywurst hos Karl och Helga innan vi åker tillbaka till Flensburg och handlar lite.
På söndag morgon åker vi hem till Sverige igen (om jag inte hinner skriva innan dess)
Kram Lena

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lena,
Det är alltid lika trevligt att läsa i din blogg!
Jo, jo det danska köket är smarrigt!!Och speciellt när man får den "lilla" till :-))
I Flensburg finns deras egna flensburgerpilsner(har en mkt fin flaska som man sedan kan spara..) Men det visste du/ni säkert redan. Ha det gött! Och kör försiktigt. Vi ses på jobbet och då får du berätta mer om resan :-)
Kramis
jadijadi