fredag 18 april 2008

Myror i huve´t?

Jösses! Nu är det snart dags för ett seminarium igen. Jag kommer att få magsår innan det här är klart. När jag har tid över hemma för att jobba med det här så låser sig datorn vissa gånger och då det känns som att den jobbar mot mig istället för med mig. På jobbet har jag inte riktigt den tiden som krävs fär att hålla på. Workshops är ju kul att gå på när man har möjlighet att lära sig något nytt som här om sistens när vi började leka med kameran och Skype. Jag provade att ringa en bekant i Finland via Skype och det gick ju alldeles utmärkt. Nu ska jag försöka instruera min faster i Danmark hur hon ska lägga in Skype.
Nu ska jag ut och gå en promenad i solen på min rast innan det är dax för eftermiddagens fritidspass.

2 kommentarer:

jadijadi sa...

Lena, det kommer att gå strålande bra. Glöm inte att du är vår super-ITmentor på jobbet och att du hade fantastiska kunskaper innan. Och nu har du också utvecklast än mer...se bara med SKYPE och Webkamera som du inte kunde så särskilt mycket om innan. Skit i det där med titeln E-smart amasadör, det låter finare och märvärdigare än vad det egentligen är. Gör som du brukar , bättre ambasadör finns inte!! Kram från en bloggsmartare :-)) J

Inger Lison sa...

Kanse bättre att ha myror i huvudet än i brallan :)
Oroa dig inte Lena du har ju inspirerats till att använda Skype och kan ringa alla vänner utomlands, bra va?
Den här med att bli e-smart är en kurs för oss att till största del inspirera och visa på möjligheterna med IT. Att locka fram er kreativa sida för att barnen ska få ta del av de digitala möjligheterna, även om det är svårare med så små barn.
Hur går det med ert projekt?
Jag vill gärna att du bloggar om hur ni tänker och arbetar. Ni kan ju filma barnen och låta dem berätta till filmen. Lyssna och njut av de lovord du fick från Jean
Hälsningar
Inger