torsdag 9 oktober 2008

Nu har vi varit några dagar i Thailand. Det är varmt!!! Kul att filmen funkade från Peking Parken. Det var bara ett prov men nu ska vi försöka filma lite till. Vi filmade med min lilla stillbildskamera. Resan hit gick bra och allt flöt på. Vi kom fram till hotellet ca. 00.30 och där satt våra kära barn och väntade på oss, dock lite lätt överförfriskade då de fått vänta på oss. På tisdagen var vi en liten stund nere på stranden. Det var fina vågor att plaska runt i och vattnet var varmt. Sedan gick vi upp för att svalka oss en stund på rummet. Det regnade en skvätt på eftermiddagen men kvällen var fin. Efter vi ätit gick vi till en liten bar där Hasse och barnen kunde spela lite biljard. Under onsdagen gick vi runt och flanerade och tittade efter ett nytt hotell eftersom vi bara bokat rum till torsdagen. Vi fann ett några hundra meter bort. Dit flyttade vi idag torsdag. Det är ett bra ställe med fin pool och nära till stranden. Nere i foajen har jag trådlös uppkoppling men den räcker inte ända upp till rummet tyvärr. I eftermiddags var det ett ordentligt åskväder och ösregn. Det fullkomligt vräkte ner under knappa timmen. Som tur var hade Hasse och jag precis kommit tillbaka från stranden och medan Hasse hoppade in i duschen lade jag mig vid poolen och läste lite. Efter tio minuter började det droppa lite och innan jag kommit upp på rummet för min tur i duschen hade himlen öppnat sig. Nä, nu får jag sluta för idag, det kommer ju en dag imorgon också...
Kram Lena

3 kommentarer:

Anonym sa...

har ni en stund över åk till Kata Happy house och hälsa från oss när ni är där går ni och äter på närliggande "LARB" billigt och supergott för den som gillar Tai-mat ha en fortsatt UNDERBAR SEMESTER
Kramisar från Fam.Renfors ;o)

Anonym sa...

Hej på er,
Låter härligt med värme (är superavundsjuk!) Här är det höst med stort H! :-( Fast o andra sidan så är det mysigt med alla färger och de värmande ljusen som vi tänder på kvällarna (..det är mörkt vid 18tiden)Ser fram emot filmer... Såg att du försökt skypea oss. Kan vi boka upp en tid?Ex månd kl 9.00, svensk tid? Då har vi samling och väntar på dig
:-) (visst ligger ni sex timmar före så tiden borde vara em för dig, eller??)Ha nu en fortsatt skön semester! NJUUUUUTT!!!
Kram från Jean, Nin och alla i klassen

Anonym sa...

Hej Vika här. det måste varit hell häftigt att rida elefant. Jag bror längtar efter er. hoppas få se lång video och många bilder från er häftiga resa. Många kramar.